تحقیق درباره آثار و نتايج انقلاب اسلامى ايران

  • تحقیق درباره آثار و نتايج انقلاب اسلامى ايران

    دسته بندي : عمومی » گوناگون

    فهرست مطالب
    پيشگفتار
    طرح موضوع و مسأله
    اهميت و ضرورت موضوع
    ملاك اقتصادى
    حساس‏ترين مسأله در شناخت انقلاب اسلامى
    اهميت ملاكها در ارزيابى آثار و نتايج انقلاب اسلامى
    مهم‏ترين ملاكها در ارزيابى انقلاب اسلامى
    اهداف انقلاب اسلامى بعنوان ملاك ارزيابى
    اصل سوم قانون اساسى
    امكانات بعنوان ملاك ارزيابى
    تلفيق اهداف و امكانات
    مقايسه با كشورهاى پيشرفته
    مقايسه با كشورهاى همطراز
    مقايسه انقلاب با قبل از انقلاب
    نتيجه ‏گيرى

    پيش گفتار
    جوانى زيباترين، درخشان‏ترين و به يادماندنى‏ترين فراز زندگى است كه همانند آن را نمى‏توان يافت. وقتى صحبت از جوانى است بايد طراوت، تازگى و احساس كردن را باور كرد. جوانى دوران تجربه و بلوغ نيز هست و آميختگى آن با زيبائى‏هاى دل‏انگيز فطرت، دنياى ديگرى پديد آورده و در ژرفاى آن، نگاهى ديگر و شورى ديگر. و جوان از ميان تمام اين ديگره” به يك خود” خواهد رسيد.

    او در اين تجربه ی نو به دنبال رابطه‏اى تازه است با يك حقيقت گمشده، با يك كشش اصيل و يك جاذبه ی ریشه‏دار و در اين راه، پيوند خويش را با آرام دلها برقرار مى‏كند. با سرود هستى همنوا مى‏شود و مى‏خواند ترانه ی دل‏انگيز بودن” را و سرود حماسى حركت” را. بودن” يك كشف مهم است. يك نجواى پنهان با خويشتن” و حركت” جهت مى‏خواهد و پرسش”! پرسشى براى رسيدن.

    و چه زيباست پرسيدن و رسيدن! دانستن و خواستن!

    گوهر ارزشمند جوانى را بايد باز شناخت. اين جام جهان نما ابعاد و زواياى ناشناخته‏اى دارد كه بايد در پرتو يك نيروى درونى” و يك نور حقيقى” به بالندگى برسد. ما، نيروى درونى” را ايمان” و نور حقيقى” را انديشه” ناميده ‏ايم.
    طرح موضوع و مسأله‏
    انقلاب اسلامى براى تحقيق و بررسى، يك موضوع كلان است. از لحاظ متدولوژى و روش تحقيق سؤالات و مجهولات اساسى زير در اين رابطه طرح مى‏شود:
    1- تاريخچه و مراحل انقلاب اسلامى چه بوده است؟
    2- زمينه‏ها، علل و عوامل شكل‏گيرى و پيروزى انقلاب اسلامى چه بوده‏اند؟
    3- اهداف و شيوه‏هاى انقلاب اسلامى چه هستند؟
    4 در مقايسه با ساير انقلابها ويژگيهاى انقلاب اسلامى چه هستند؟
    5- انقلاب اسلامى در مسير خود با چه آفات و موانعى روبرو بوده است؟
    6- پى‏آمدها، آثار و نتايج انقلاب اسلامى چه هستند؟
    در يك پژوهش بنيادى و گروهى بايد پاسخهاى مستند و مستدل به سؤالات فوق ارائه نمود. در آن صورت نسبت به انقلاب اسلامى شناختى وسيع، عميق و دقيق بدست خواهد آمد. سؤال دوم از لحاظ علمى و فلسفى دشوارترين مجهول است. زيرا پرسش از علت و چرايى پديده‏ها مشكل و سخت است. براى مثال در حاليكه بيش از دويست سال از انقلاب فرانسه و بيش از هشتاد سال از انقلاب روسيه مى‏گذرد هنوز هم درباره ی علل و چرايى آنها نظريه‏پردازى مى‏شود. (1(

    اهميت و ضرورت موضوع‏
    در بين مجهولات فوق سؤال ششم حساس‏ترين، سياسى‏ترين و كاربردى‏ترين پرسش مى‏باشد. در حاليكه سؤال دوم عمدتاً در آكادمى‏ها، دانشگاهها و پژوهشگاهها مطرح مى‏باشد، سؤال ششم بطور وسيع و عميق در عرصه ی جامعه و در بين دولت و ملّت، دوست و دشمن و داخل و خارج طرح مى‏شود.
    اين مدعا مبتنى بر اين استدلال است كه انسانهاى ذيربط با انقلاب اسلامى اعم از موافق و مخالف، واقعيت آن را پذيرفته‏اند و مى‏گويند به هر دليلى و متأثر از هر علّتى انقلاب اسلامى، دولت شاهنشاهى را براندازى كرده و جمهورى اسلامى را مستقر كرده است. پس مهم آن است كه ببينيم اين پديده ی كلان چه آثار و نتايجى در عمل ببار آورده است؟ و اين فضاى جديد چه تأثيرى بر زندگى ما داشته است؟ در اين ميان آثار و نتايج اقتصادى انقلاب دانسته و ندانسته، كم يا زياد، مستقيم و غير مستقيم، بحق يا ناحق، بيشتر مورد توجه و استناد قرار مى‏گيرد.

    دسته بندی: عمومی » گوناگون

    تعداد مشاهده:
    0
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.docx

    فرمت فایل اصلی: Word — docx

    تعداد صفحات: 49

    حجم فایل:56
    کیلوبایت

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 


دانلود رایگان نرم افزار با لینک مستقیم انقلاب ,اسلامى ,آثار ,نتايج ,سؤال ,مى‏شود ,انقلاب اسلامى ,نتايج انقلاب ,تحقیق درباره ,اسلامى ايران ,درباره آثار ,نتايج انقلاب اسلامى ,انقلاب اس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ابادی (روستا ) در سیستان وب سایت چاپی فروش|نصب|تعمیرات آیفون تصویری و درب پارکینگ در تهران خرید و فروش سیگار الکتریکی بهترین سایت سرگرمی و تفریحی دیوآل فروشگاه اینترنتی هدف همه چی موجوده